GetAttachment.aspx-3

Boeckie met nr. 33 in World Ports Classic!

In Uncategorized, Wedstrijden by Joeri Abelshausen

Komend weekend, zaterdag 23 en zondag 24 mei, staat de World Ports Classic geprogrammeerd op de Europe Tour-kalender. Deze wedstrijd is pas toe aan de vierde editie. Zoals bekend is dit een koers tussen de havensteden Rotterdam en Antwerpen.

Kris is vandaag vol vertrouwen en met een uitstekende conditie naar Rotterdam vertrokken. Kris start met rugnummer 33, ja inderdaad 33, Bij de overwinningen in Samyn, Nokere en Picardië stond er een 3 in zijn rugnummer! We duimen alvast en een beetje bijgeloof kan geen kwaad.

Op aanraden van Boeckie himself roepen we morgen op om samen te komen aan “broer bretel”, op wandelafstand van de finish in Antwerpen. Een koffiebar gelegen in de Nassaustraat 7. Allen daarheen dus!!

De koers is ook te zien op regionaal zender ATV.

Zaterdag vertrekken de renners rond de middag in Rotterdam om na 195 kilometer toe te komen in Antwerpen. Het traject is biljartvlak en leidt de renners over de Oosterschelde en door Zeeland. Na Vlissingen trekt het peloton oostwaarts. De laatste 24,5 kilometer wordt er gereden op Belgisch grondgebied. Zondag keert de hele karavaan terug naar Rotterdam, wel via een ander parcours. De tweede etappe is 164 kilometer lang. Na vijftig en een halve kilometer rijden de renners Nederland binnen. Bij Lotto Soudal zijn Kris Boeckmans en Jens Debusschere aangeduid om het op te nemen tegen het sprintgeweld; waaronder Theo Bos, Nacer Bouhanni, Andrea Guardini en Marcel Kittel. Daarnaast kan het Lotto Soudal-team ook rekenen op onder meer Tiesj Benoot en Jürgen Roelandts.

Herman Frison, sportdirecteur: “Een aantal renners die na de klassiekers een rustperiode hadden ingelast, zoals Benoot en Debusschere, maakten hun wederoptreden in de Ronde van Picardië. Daar hebben ze collectief heel goed gepresteerd. Kris Boeckmans won er twee ritten en het eindklassement. Hij en Jens Debusschere zijn de sprinters van dienst. Wiens kaart we trekken wordt bepaald door de vorm van de dag. We mikken sowieso op één ritzege. Alles daarbovenop is uiteraard welkom. Wat het klassement betreft is het in die wedstrijd steeds een secondespel.”

“De eerste zeventig kilometer van de eerste rit zijn de laatste zeventig van de tweede rit van de komende Tour. Het zal leerrijk zijn om dat parcours onder de loep te nemen. Hoe liggen de wegen erbij? Dat is belangrijk om te weten. De wedstrijd trekt over vele open vlakten, waar het spel op de wagen kan zitten door de wind. Er is altijd gevaar dat het peloton in stukken breekt. Koersen in Nederland betekent voortdurend attent zijn. Wij gaan sowieso niet alles op een massasprint zetten, maar willen aanvallend koersen. Er zullen zich zeker kansen aandienen om iets te ondernemen.”